BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Monday, July 11, 2011

Akak tol dan adik petronas...

hari ni perjalanan balik saya dari kerja tadi agak menceriakan....

as usual akak tol PD arah JB tu setia menunggu saya dan Haziq di lorong tambah nilai Touch n Go..
dari Haziq umur 6 bulan sampai la ni dah 16 bulan, dia dah cam kami anak beranak..setiap kali nak touch kad, mesti dia senyum sambil jengah2 Haziq...sambil tanya "adik nak balik ye?", "adik buat apa tu?"...
tapi yang teruknya, sampai ke sudah, saya syik lupa nak tengok nama akak tu sapa...huhuhu
apapun, akak ni kira akak tol yang paling friendly berbanding jurutol2 lain kat situ...
walaupun saya xpernah borak ngan akak tu, tapi saya rasa mcm dah kenal lama...
sekurang2nya ada jugak la orang yang perasan saya ni dok berulang-alik guna tol tu...dah dekat 3 tahun...

pastu, balik tadi jugak saya singgah Petronas.nak isi minyak kereta...
kalo saya bawak Haziq, saya akan pam minyak di stesen ni je dan di pam yang sama...sebab??

pam minyak tu kedudukannya lebih kurang 3 meter je dari kaunter bayaran, so senang saya nak tengok2 Haziq...walaupun kereta saya dah kunci, saya masih perlu pantau dia...

adik tukang pam minyak tu tanya, "kak, kenapa akak asyik tengok kereta akak je dari tadi?"
saya pun jawab,"la..akak bukan tengok kereta la dik..akak tengok anak akak...biasanya cashier ni cepat, hari ni lambatla pulak.."
adik tu tanya lagi,"kenapa?akak takut orang culik ke?"
saya jawab dengan pantas, "Mestilah akak kena berjaga2...lagipun, bukannya kita kenal semua orang..kita kena hati2"..
adik tu cakap plak,"oooo, jadi yang dalam kete ni baby akak la ye"
"mestila baby akak dik oi!!! kalo baby org lain xdela akak risau!!"

adik Petronas ni btol2 buat saya tergelak... cakap punyala pusing2..
sebenarnya, dia xperasan pun anakanda saya dalam kereta tu...mungkin sebab cermin kereta kan tinted, kalo dari luar kena dok perhati betul2 baru nampak orang kat dalam...haish...

pas dah siap isi minyak, saya ucap terima kasih..
adik tu sempat pesan, bawa kereta baik2 ye kak...saya 'iye' kan aje..

yang bestnya, Haziq pun babai kat dia... macam paham2 je mamanye bersembang pasal dia tadi...

ok lah, sekian kisah akak tol dan adik petronas...;)

0 comments: