BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Friday, July 1, 2011

hati saya tetap macam tu jugak!!!

dah hampir tiga minggu berlalu..
tapi hati saya tetap macam tu jugak...
entahlah kenapa..
mungkin keegoan, kesombongan dan kebiadapan dia buat hati saya ni jadi begini...
nasiblah setiap hari hati saya sentiasa dihiburkan oleh anakanda saya..
petang tadi sepanjang perjalanan pulang, saya dah pk dalam2 kata-kata hubby saya semalam..
and that's it...saya nak buang jauh2 semua benda yang telah saya simpan dalam hati saya ni...
buat pe saya nak pening2 pk pasal dia lagi..perangai dia tetap dan akan kekal mcmtu jugak kan.
awak boleh blah sekarang! 

buat semua insan yang saya sayangi, saya ingin berpesan kepada diri saya dan semua..

-Jadilah insan yang menghormati orang lain xkira tua atau muda...
-Jadilah insan yang bertatasusila dan berbudi bahasa...
-Ingatlah..keegoan dan kesombongan xbawa kita ke mana-mana....
-Terimalah teguran secara positif dan jangan menuding jari pada orang lain jika kesalahan tu terletak pada diri kita....janganlah asyik fikir diri kita sentiasa betul...
-Lembutkan lidah dan lafazkan maaf jika kita telah melakukan kesalahan pada seseorang!! Xrugi pun minta maaf kan?

Kita semua ada zuriat, janganlah kita wariskan perangai buruk kita pada anak2 kita...
semoga anak2 kita kelak mencontohi sifat baik kita bukan sifat negatif yang ada dalam diri kita....
amin...

0 comments: