BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Wednesday, August 10, 2011

sedang berfikir2...


lately ni rasa kesian dgn MIL sebab nampak dia macam penat je...
yelah, menjaga 4 orang cucu bukan perkara kecil....
kesian tengok MIL tak cukup rehat..xcukup tido....

saya sedang memikir-mikirkan cara untuk saya ringankan beban dia..

tapi...cemana ye??

1)amik maid??
senang ke nak cari area sini? maid yang rela datang tiap2 pagi dan balik bila petang..
(hati saya belum terbuka untuk maid tinggal bersama dengan keluarga saya sebab of course saya akan hilang privacy!!)

2)nursery??
saya sangat berharap akan ada nursery kat tempat kerja...
sebab rumah saya jauh dari tempat kerja...
susah sikit kalau nak hantar nursery sebab kena hantar Haziq awal2 pagi esp bila saya masuk kerja pukul 7.30 pg!!
dan problem BESAR bila saya kerja malam (extended hours)...
(saya xkisah bayar lebih jika ada nursery yang sanggup jaga anak saya dengan seelok2nya...)

3)saya pindah tempat kerja??
hmm... nanti ada pulak masalah lain yang saya xjangka untuk masa sekarang...

4)berhenti kerja??
amatlah mustahil memandangkan saya amat perlukan $$$$...
tunggu hubby jadi jutawan la...

5)sedang difikirkan....


saya memang xnak menyusahkan MIL saya...
memang MIL yang offer untuk jaga Haziq since tempat kerja saya dekat sangat dengan rumah dia...
tapi bila tengok muka MIL macam penat, saya rasa bersalah pulak.... hadoi!!

selagi terdaya dan ada masa, saya akan tolong dia...
saya akan maksimakan sebanyak masa yang boleh untuk jaga anak saya...

penat memang la penat sebab berkejar masa...
lagi2 bila hari saya kena kerja malam macam hari ni.
jam 4.30 pm saya balik rumah jap dan saya kena uruskan semua (dalam masa xsampai 1 jam) sebelum masuk kerja semula 5.30 pm..

saya bukan merungut tau... saya tahu memang itu tanggungjawab saya pada anak saya yang tercinta tu...
tapi dalam masa yang sama saya rasa bersalah dengan MIL saya...

hati rasa xsenang ni...
saya selalu berdoa agar anak saya behave masa nenek dia jaga...
hati saya memang selalu macamni especially bila saya kena buat extended hours MACAM hari ni...
saya rasa macam dah sangat menyusahkan MIL saya!!! (Maaf la ye mak... saya xberniat!)

Haziq, moga mama ada jalan yang terbaik untuk kamu...
Love u son!!


0 comments: